logo Facebook
Ternn beruky
♦ Dnes je středa 18. července 2018 ♦ svátek slaví Drahomíra ♦ do začátku tábora zbývá -3 dní ♦

Celotáborová hra
Pán prstenů- prsten je třeba zničit!

"Jeden prsten vládne všem,
jeden jim všem káže,
jeden všechny přivede,
do temnoty sváže!"

Vážení rodiče, milé děti!

Už nyní před vás předstupujeme s nabídkou nové celotáborové hry, kterou jsme již začali připravovat pro letošní rok! Jak už sám titulek napovídá, po krásných čtnácti dnech, které jsme loni v červenci strávili v bradavické škole čar a kouzel, se za pár týdnů vypravíme do bájné Středozemě, abychom, coby Společenstvo prstenů, pomohli zachránit mírumilovné národy před zkázou, rozšiřující se z východní říše mocného Saurona, který opět nabývá ve své zemi Mordor na své původní síle.

Milé děti, kdo by se nechtěl zúčastnit výpravy, před níž leží nelidský úkol - projít všemi úskalími a nástrahami z půvabného Hobitína až do samého středu Mordoru a tam v Hoře osudu zničit prsten, který vše ovládá. Pojďte a pomozte Frodovi, Gandalfovi, Aragornovi, Boromirovi, Legolasovi a dalším členům Společenstva splnit tento nelehký úkol. Setkáte se nejen se zástupci těch národů, které spojily své síly v boji proti zlu, ale uvidíte i naše nepřátele.

V malebných prostorách tábora v Kamenici nad Lipou - Starých Hutích zase rozehrajeme hru, při níž se jistě budeme bavit všichni. Opět v nefalšovaných kostýmech a opět v příběhu, který upravíme k obrazu našemu. Celý táborový personál, který by se oproti tomu loňskému neměl vůbec změnit, je zárukou toho, že se děti vrátí domů spokojené a plné nevšedních zážitků.

Vážení rodiče, pokud chcete svým dětem oživit prázdniny v naší společnosti, již nyní nás můžete kontaktovat, vyžádat si bližší informace o táboře a v případě zájmu své dítě přihlásit.

Těšíme se na vás!

Roman

Rámcová charakteristika

I letos musím v úvodu konstatovat to, co loni - pro letošní celotáborovou hru jsme zvolili námět, díky němuž jsme se nechtěně takříkajíc svezli na módní vlně. A opět musím připomenout (věřte nevěřte), že to opravdu nebylo cílené. Když jsem totiž loni nahlas uvažoval, co bychom letos mohli dělat (a dobré nápady jsem měl, to ne že ne!), pronesla Zdeňka svým všem nám známým, zdánlivě plachým a nesmělým hlasem onu myšlenku, která mě chytla za srdce: „Co kdybychom (no, možná řekla „kdybysme“) zopakovali Pána prstenů?“ A bylo rozhodnuto. My, pamětníci jsme si nemohli nevzpomenout, že „náš bývalý“ Pán prstenů patří k tomu nejlepšímu, co jsme kdy dělali a navíc, studnice nápadů v tomto úchvatném literárním díle je tak hluboká, že by to v pohodě vydalo na nejednu celotáborovku!

A tak se zrodila hra, kterou byla radost připravovat. Navíc, i její struktura by letos měla být poněkud odlišná oproti rokům předcházejícím. Díky vybrané předloze se do naší hry dostávají naprosto nové prvky, které počítají i s tvůrčí aktivitou dětí a pevně stanoveným vnitřním dělením oddílových kompetencí.

Celotáborovka se bude jmenovat Pán prstenů – Prsten je třeba zničit!, a ani v ní jsme nezvolili pouhé kopírování knižní či filmové předlohy. Jistě, pointa našeho příběhu je stejná jako u Tolkienova literárního díla, ale příběh samotný jsme si opět přizpůsobili k obrazu svému. Smyslem celé hry tedy bude zničit symbol zla, ohrožujícího celou mírumilovnou Středozem.

Oddíly budou rozděleny do 2 věkových kategorií. Každá z nich bude zvlášť hodnocena. Novým, důmyslným prvkem hry se stává vnitřní dělení každého oddílu coby Společenstva Prstenu. To znamená, že podle zvoleného klíče 2 čarodějové + 2 elfové + 2-3 trpaslíci + 3-4 lidé + 4 hobiti (=celkem 13-15 dětí, přesný počet jednotlivých postav bude dán počtem dětí v oddílech), si děti v oddílech zvolí jedno z uvedených plemen žijících ve Středozemi a dle toho se budou specializovat na některé konkrétní úkoly CTH, vyplývající z charakteristiky té či oné postavy.

Celotáborovka se bude odehrávat v bájné Středozemi. V tu se celý tábor pomyslně promění. Vedoucí i praktikantky ztvární jednu či více postav příběhu. Samozřejmě, v kostýmech. Každá etapa celotáborovky bude totiž uvozena nejméně jedním vystoupením vybraných postav příběhu. Ta by měla mít většinou komorní charakter. Tedy, žádné hromadné výstupy všech postav, nýbrž funkční, účelná „melodramata“, která by, za zvuku stylové hudby a při pokud možno matném osvětlení, měla umocnit jejich záhadný tón (vzhledem ke zvoleným epizodám příběhu je vystoupení k některým etapám nutno hrát v pozdním večeru).

Důležitou rolí by měl být opět Čtenář – zase onen propojující prvek, avšak, což bude změna, postava herecky proměnlivá – měli by se v ní vystřídat průběžně všichni vedoucí, případně praktikantky. Úkolem čtenáře by mělo být četbou krátkého úryvku navodit atmosféru vlastní části příběhu, příp. vstupovat do hraných scének a tím od sebe oddělit různé dějové linie. Měl by to být jakýsi středověký uvaděč, avšak, na rozdíl od loňského roku, by měl vystupovat v nějakém kostýmu. V tričku s anglickými nápisy se vkrádat do prostředí Středozemě – to by byl opravdu zločin…

Co je však nové, důležité a motivaci i zainteresovanost dětí na CTH jasně podporující, je opět nový nápad – nabídnout alespoň té starší kategorii dětí epizodní role (skřety, Rohiry, elfy), které by dobrovolně ztvárnily! Proto byla ještě před táborem většina dětí o této věci písemně vyrozuměna kvůli přípravě kostýmů – nakolik si naši táborníci vezmou tento nápad k srdci, to poznáme až přímo na místě. Každá etapa by měla zhruba odpovídat jednomu táborovému dni. Pouze výjimečně může být etapa rozdělena do dvou dnů (záleží i na počasí). Během prvních 6 etap budou navíc zvolení čarodějové oddílů luštit indicie k heslu, nutnému pro vstup do Rohanu. Součástí celotáborovky bude i bodování pořádku dětí v chatkách. Za získané body obdrží oddíly bonusové body do CTH, které jim budou předány až v závěru tábora.

Nastíněná rámcová charakteristika není uzavřeným dílem. V případě potřeby může být plán celotáborovky operativně obměňován a doplňován.

Roman

Postavy

Rozliční tvorové, národy a plemena obývající Středozemi.

Společenstvo Prstenu

  • Frodo Pytlík
  • Samvěd Křepelka (Sam)
  • Smělmír Brandorád (Smíšek)
  • Peregrin Bral (Pipin)
  • Gandalf Šedý - Bílý (Mithrandir)
  • Aragorn II. (Chodec, Elessar)
  • Legolas
  • Gimli
  • Boromir

Mocní přátelé a ochránci Společenstva

  • Mistr Elrond Půlelf
  • Arwen
  • Galadriel
  • elfové
  • Tom Bombadil
  • Zlatěnka

Další bojovníci proti zlu

  • Bilbo Pytlík
  • Théoden
  • rohirové
  • Fangorn - Stromovous
  • Denethor II.

Mocní nepřátelé

  • Sauron - Pán temnot
  • Saruman
  • Glum
  • skurut-hai
  • skřeti
  • Odula
© 2008 Honza Kašpar "Cashpick" (code), © 2009 Petr Prokeš "Sanders" (design), © 2002 Zdeněk Janouch "Zdendouch"